söndag 23 november 2008

Äntligen och Tävlingssekreterarprov

Igår eftermiddag släppte vi Rudolf igen och denna gången fick han även en leksak med sig. Gissa om det blev fart på killen då. Han sprang några varv innan jag kallade in honom. Nu var det bara att vänta och se. *************************************************************************** Tävlingssekreterarprov Idag skulle jag och Rudolf åka till Anette så att Rudolf skulle få träffa fåren igen. När jag åt frukost kl. 8 slog det mig att vi har Tävlingssekreterar prov kl. 10. Det var bara till att läsa igenom bruksboken och meddela Anette att vi inte kan komma. Stoppade in killarna i bilen (Danne var ute på jakt) och åkte upp till bommen för att gå en promenad innan provet. Eftersom jag inte sett till något haltande släppte jag Rudolf en liten stund. Idag rusade han runt och hade jätteskoj. Packade in dem i bilen igen och körde ner till klubben. Det teoretiska (från boken) hade vi en timme på oss och sedan ytterligare tre för att räkna poäng. Enligt Becka (som var eximinator) klarade vi oss alla tre. Grattis till Nonne och Pia. Innan det blev mörkt hann jag till Anette och släppa ut Rudolf i fårhagen. När jag gick med honom var han mest intresserad av "maten" men när rutinerade Anette tog honom blev fåren mer intressanta. Vid ett tillfälle delade han flocken och fick ett ensamt får att jaga. Då tyckte han det var jättekul.
Efter vallningen (om man nu kan kalla det för det) bjöd Anette på fika. En jättegod äppelkaka. Tack! Imorgon är jag ledig...får se vad jag hittar på. Ha en fortsatt trevlig kväll! Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Här hålls allt som går att hålla för att Rudolf fortsätter att vara haltfri och snart i full gång igen!
Vad duktig du är som blivit tävlingssekreterarare!
/KM