tisdag 11 november 2008

Jaha ja...

Så har tiden bara sprungit iväg igen.. Vad har då hänt senaste veckan? Inte så himla mycket faktiskt...inte på hundfronten allafall. I lördags morse var jag hem till Anette och hjälpte henne hålla i får medans hon klippte klövarna. Jag hade förväntat mig mycket motstånd men fick nästan inget alls. Undrar om det var jag som var himla bra eller fåren som var snälla?? När vi ändå var där fick Rudolf komma ut i hagen och kolla in fåren också. Än så länge tycker han bajset är godare men några gånger fick han syn på dem och var lite intresserad allafall. På vägen hem åkte jag och killarna (Gibson och Rudolf) förbi klubben och körde lite lydnad. Jag har inte kört med Gibson på väldigt länge så det var skoj att han var så pigg och med. Han var i lektagen och hoppade efter dragkamps-korvarna jag hade med...trodde jag först...men de var nog bara en manöver för att jag inte skulle märka att han skulle jucka på mig. Gissa om jag blev förvånad för han har aldrig tidigare gjort några sådana försök. Medan vi tränade satt Rudolf fastbunden i stolpen och pep. Sedan var det Rudolfs tur. Vi körde igenom lydnadsklass 1 utan belöning mellan momenten. Det gick förvånansvärt bra. Vi har ju slutprov på torsdag så jag hoppas att han är lika duktig då. Vi behöver få ihop 100 poäng och det tror jag vi ska klara. ******************************************************************** I söndags var vi och spårade med Åsa och Dannes bror (som kom till oss på lördagen). Jag gick ett spår åt Rudolf (ca 200 meter) med tre apporter i. Han hade lite problem att hitta spåret i början men efter ett tag gick det lite bättre. Under veckan som gått har jag slängt ut apporter när vi varit på promenader och han har blivit duktig på att plocka upp dem. Det skulle bli intressant att se hur han skulle göra i spåret. Förut har han ju haft bråttom iväg så spänningen var olidlig. Vi kom fram till första apporten..han stannar och luktar men visar inget mer än så. Eftersom jag vill att han ska plocka upp den så står jag kvar och till slut får jag den i handen. Efter det går allt som på räls. Han spårar jättebra, plockar upp apporterna och kommer till mig med dem. Tänk vad bra det kommer bli när vi börjar spåra mer regelbundet. ******************************************************************** Igår hade vi måndagsträning med träningsgruppen. Vi blev kommenderade och det gick sådär. Han är väldigt nyfiken på allt som rör sig runt om planen. Tur att vi har några månader på oss att träna bort det innan första tävlingen. ******************************************************************** Imorgon är det medlemsmöte på klubben och på torsdag är det som sagt slutprov. Håll tummarna för att det ska gå bra. Skickar en tanke till Camilla som har opererats idag. Hoppas du mår bra efter omständigheterna och att vi snart får träffa dig igen. Kram Monica och Rudolf

Inga kommentarer: