torsdag 30 oktober 2008

Tiden rusar verkligen iväg

26 oktober Idag var det lydnadstävlingar på klubben. Jag var skrivare i klass 3 och klass 2. Vädret var verkligen INTE på vår sida idag. Det ösregnade och blåste hela dagen. Trots det var det några som fick 1:a priser. Grattis till alla er! ********************************************************************** 27 oktober Ikväll var det dags för vår träningsgrupp att träna igen. Vi var tre tappra som körde lite olika moment. Vi började med platsliggning. Det gick bra för alla tre hundarna. Efter det kommenderade vi varandra i frittfölj och sedan inkallning. Efter det var det fika och värmen i stugan som kallade. Efter fikat körde vi en platsliggning till där de blev massor av störning eftersom lägre spårkursen som Danne och Gibson går hade kurs. Rudolf låg jättebra trots alla hundar som höll på med inkallning mm. Duktig kille. *********************************************************************** 28 oktober Idag efter jobbet åkte jag hem till en kompis på ljusparty. Jag hade aldrig hört talas om det förut men det har visst funnits i Sverige i 5 år. Det fanns massor med olika dofter på ljusen så här hemma kommer det dofta gott om några veckor. Det var verkligen JÄTTE länge sedan jag träffade någon av mina "gamla kompisar" så det var jättekul. Det senaste 1,5 åren har jag ju rest till Finland i princip varannan vecka. Det och Rudolfs operation och rehab har verkligen tagit musten ur mig. ********************************************************************** 29 oktober Ikväll var det dags för tävlingssekreterar kursen igen. Det är mycket grejor som en tävlingssekreterare ska ha koll på men som tur är får man ha bruksreglerna till hjälp. ********************************************************************** 30 oktober Ikväll har vi bara varit hemma. JÄTTESKÖNT. Trist bara på regnovädret. Det är ju inte så att man känner för att gå på en långpromenad direkt. SMHI pratar om att det ska bli snökaos men jag hoppas att vi slipper det nu men det visar sig imorgon när man vaknar om det är vitt ute eller inte. Imorgon ska jag allafall jobba hemifrån så jag behöver inte gå upp fullt lika tidigt som vanlig. Danne har det lyxigt och är ledig. Sov gott /M

Inga kommentarer: