lördag 13 september 2008

Var tar tiden vägen? och mera elände

Så har ytterligare en vecka flugit iväg och inte ett enda blogginlägg. Skäms på mig. Det som hänt den här veckan är allafall följande: Måndag: Danne hämtade mig på jobbet som vanligt och körde hem mig och killarna innan han åkte vidare och fortsatte jobba. Jag och killarna var ute på Rudolfs 1000 meters promenad och Gibson fick springa lös på ängen bakom oss. Danne jobbade och jobbade och kom inte hem förrän kl. 01.45. Stackars han. Tisdag: Idag blev det de vanliga 1000 meters promenaderna med Rudolf och Gibson. Vi har löptikar i området så Gibson är rätt jobbig. Vill ut hela tiden och ligger och piper konstant. Inte helt lätt att vara ute med båda hundarna när han är så. Danne jobbade kväll men kom hem redan vid 19.30. Skönt tyckte både han och jag. Onsdag: Idag åkte Danne till Varberg så jag och killarna är solokvist. Vi var upp till klubben och var med på platsliggningen och tandvisningen. På platsliggningen ligger han väldigt bra men jag har ännu inte gått längre ifrån honom än det korta kopplet tillåter. Detta såklart på grund av att han inte får springa. Jag tror inte att han skulle gå upp men jag vågar inte chansa. Alla fall så låg han väldigt tryggt i 3 minuter. Tandvisningen gick väldigt bra. Han hoppade inte en gång och Pia gav oss en 10. Efter det tränade vi lite linförighet, ställande och läggande och samtliga gick ganska bra. Kl. 19.30 var det dags för medlemsmöte. Det var inte riktigt lika många där som det brukar och mötet var över på ca 30 minuter. Självklart kom jag inte därifrån direkt utan var kvar och pratade och plockade undan i köket. Torsdag: Eftersom Danne varit borta sedan i onsdags så tänkte jag att jag kunde vara med på spårträningen. Jag kom hem 17.40 och skulle träffa Åsa vid bommen kl 18. Bråttom bråttom. Jag hann sånär som på 4 minuter. Thomas var också med och skulle provgå sina spår till tävlingen på söndag så vi åkte till Järflotta. Åsa gick varsitt spår åt Gibson och Quling, Thomas gick åt Extra och Gibson och jag gick ett till Polka. Jag började att gå Gibsons spår. Han var riktigt het så jag var tvungen att ha linan bakom ryggen för att orka hålla emot och så att jag inte skulle snubbla över stock och sten. Martin hade snitslat spåret men jag såg inte en enda snitsel till en början och det kändes som att Gibson bara sprang omkring hur som helst men efter ett tag såg jag en snitsel så lite rätt måste han ju varit. Gibson spårade väldigt bra men markerade inte (vad jag såg) apporterna. Vid ett tillfälle fick jag visa honom på spåret igen men sen gick det bra. Vi kom runt hela spåret men fick bara med oss 2 + slut. Mörkret kom väldigt fort så Rudolf fick inte gå sitt spår. Fredag: Också var det då elendet... Lämnade Gibson på dagis men Rudolf fick följa med mig till jobbet eftersom det var dags för Rehab igen. Eftersom Rudolf gått och skakat på huvudet ett tag och ena örat är väldigt rött så bokade jag in en veterinärstid också. Den slutade med 1400:- mindre i plånboken och örondroppar åt Rudolf i 10 dagar. De i receptionen på bagis tyckte Rudolf var så söt så han fick 2 leksaker med sig. Den ena (en mjuk kanin) hade han sönder redan igår kväll. På Rehaben gick det bra (som vanligt). Vi ska fortfarande gå 1000 meter och uppför. Vi fick även tillåtelse att kampa med honom men vi måste hålla upp honom så att han bara jobbar med bakbenen. Han tycker dragkamp är jättekul så förhoppningsvis kan vi trötta ut honom lite med det + att han får en rolig stund. Lördag: Idag är det forstättningskurs igen och sedan städdag med efterföjande kräftskiva. Rapport kommer imorgon. Kram

Inga kommentarer: