lördag 6 september 2008

Regn, regn och mera regn

Efter besöket hos frisören åkte jag hem och hämtade Rudolf för att åka och träna tillsammans med Marie och Mini. Även Anette var på klubben men hade tränat klart, så vi gick och rastade hundarna och bestämde oss för att ta en fika. Marie, Jessica och Maria kom också in och fikade. Lite senare kom Danne och Gibson som varit på jaktapporterings kurs.
Efter fikat var det dags att gå spåret. Rudolf följde det perfekt men markerar inte apporterna så bra. Det måste jag träna mycket på. Ska fundera på om han kanske ska sätta sig när han hittar dem. Efter det gick jag linförighet med Rudolf. Han var inte alls med mig som han brukar. Han verkade vara distraherad av de andra hundarna men i efterhand tror jag att mycket berodde på regnet.
Anette kommenderade en platsliggning åt oss. Det var Rudolf, Nitro, Gibson och Mini som låg. Det tog rätt lång tid innan Rudolf lade sig ned och då vred han på sig och lade sig på sidan. När jag tänkte att jag skulle lägga om honom lade han sig ok så han fick ligga. När han väl låg så låg han väldigt tryggt. De andra hundarna låg också väldigt bra.
Rudolfs rehab går fortfarande väldigt bra. De senaste dagarna har han varit utan sele inomhus och det har gått väldigt bra. Det verkar som att de utökade promenaderna gjort att han blir av med mer energi och därmed också blir lugnare här hemma.
Idag har det regnat hela dan lång men det finns ju inget dåligt väder utan bara dåliga kläder. Tur att jag har ett nyinköpt väldigt bra regnställ att använda. Hoppas morgondagens väder blir något bättre. /M

Inga kommentarer: