fredag 19 september 2008

Fy bubblan

Så har ytterligare en vecka flugit sin kos. Här kommer ett kort sammandrag av den Tisdag: Idag var det dags för fortsättningskurs igen. Vi hade ju fått massor i läxa men vi hann inte träna något alls innan. Det är ju tur att Rudolf är en sån klipsk kille. Vi gick igenom grunderna för apportering och sedan skulle vi visa upp egenvalda saker som vi haft i läxa. Jag tror att vi klarade oss galant. Onsdag: Eftersom jag ska tävla med Gibson i KM till helgen åkte vi upp till klubben för att köra platsliggning och budföring med skott. Budföringen gick väldigt bra men på platsen gick han tyvärr upp och ville till Danne. Det blir med andra ord inget KM för oss i år. Danne skyller på platsliggningen men jag tror att han inte vill se en upprepning av föregående års KM (KM lydnad 2007, finns i filmfliken). Torsdag: Idag åkte Danne iväg för att ta jägarexamen. Han kommer hem igen på söndag så det blir jag och killarna här hemma. När jag kom hem från jobbet på kvällen hade Danne plockat undan och damsugit nedervåningen. Det var guld värt. Tyvärr hade han lämnat övervåningen åt mig. :-( Fredag: Så var det då fredag igen. Dags att komma ikapp men bloggningen. Jag måste ju verkligen försöka blogga oftare men har sjukt mycket på jobbet så jag har inte orkat. I helgen är det så dags för KM. Jag misstänker att vi kommer vara uppe på klubben och kanske vi sartar i agility allafall. Det kan ju bli kul kanske.

Inga kommentarer: