söndag 14 september 2008

En händelserik helg

Igår hade vi vår tredje fortsättningskurs. Vi gick igenom en massa aktiveringsövningar, uppletande, framförgående och linförighet. Vi delades upp i två grupper där den första (min grupp) stannade kvar hos Camilla för aktivering och framför gående. Aktiveringstips kan man ju aldrig få för många av så det var jättebra tips vi fick. Framförgående är inget jag provat på Rudolf förut men det gick väldigt bra. Vi skulle hänga upp en leksak en bit fram och låta dem springa ut till den. Det var inga som helst problem. Rudolf har ju inte fått ha någon leksak på ett par månader så han är ju väldigt lättroad. Innan vi gick vidare till Nonne och uppletandet fikade vi och pratade lite i stugan. Sen var det dags för uppletande. Rudolf fick sitta i bilen eftersom jag misstänker att han annars hade blivit lite smågalen. Det var kul att se hur de olika hundarna betedde sig. Det var ingen i vår grupp som sprang ut direkt och hämtade leksaken som Nonne gömt. Efter det gick vi igenom linförigheten och tränade på det. Vi ligger alla väldigt olika, en del har inte tränat på det alls och andra har tränat mer. Nästa kurs är på tisdag och då har vi allt vi gått igenom i läxa. Vet inte riktigt hur vi ska hinna träna på allt på bara ett par dagar? *************************************************************** Städdag och kräftskiva Efter kursen var det dags att hjälpa till och städa. I ärlighetens namn gjorde jag inte så mycket nytta. Jag och Lena åkte för att kolla var jag skulle ta emot spåren på söndagen och när vi kom tillbaka var det mesta redan klart. När allt var klart åkte jag hem och hämtade kräftorna, undertiden dukades ett "långbord" för 7 personer. Vi hade en trevlig kväll och det var skönt att det inte blev sent. De flesta av oss skulle ju upp tidigt för att hjälpa till på spårtävlingen. **************************************************************** Spårtävling Idag hade jag blivit kommenderad att stå i köket. Rudolf fick vara med mig där hela dagen och det gick jättebra. För Nynäsekipagen gick det bra. Det var 3 stycken som blev uppflyttade. Maria och Berra till högre klass och Åsa till Elit. Grattis till er

Inga kommentarer: