måndag 12 maj 2008

Shopping, städning och avslutande valpkurs

I fredags var jag in till stan för att shoppa lite nya kläder. Det är evigheter sedan jag var i stan senast och det var rätt kul eftersom jag hittade ganska mycket. Efter shoppingen bar det av hem till min gamla arbetskamrat Linda. Hon drog med oss alla till Kronobergsparken för en liten picknick. Det var inte bara vi som kommit på den underbara idén men det fanns ändå gott om plats till oss. Det blev många skratt och vi uppdaterade varandra om vad som hänt sedan senast ( ca 6 månader). När solen gick ner gick vi tillbaks hem till Linda och åt jordgubbar med glass och pratade vidare. Vid 23 kom Danne och hämtade mig snäll som han är. Det gällde ju att komma isäng i tid så att man skulle orka med städdagen på klubben.




I lördags var det då städdag på klubben. Vädret var ju fantastiskt. Det blev en himla aktivitet runt och i stugan. Sonja klippte gräset (i vanlig ordning), Danne och Micke pysslade med staketet,



Kjell-Åke sågade träd, Camilla och Pia gjorde underverk med Estöstugan, Ellen pysslade i köket tillsammans med Nathalie, Tage och Håkan fixade till gamla dörren till Estöstugan med tillhörande målning





och Catharina och jag rensade ogräs. Ibland var det ju faktiskt nödvändigt att vila lite också.


Förutom det var det MH hela dagen. Bla andra gick Mini och Marie och jag filmade. Det var även instruktörsutbildning.

På kvällen var det meningen att det skulle bli After Dog men det var bara jag och Danne, Camilla, Micke och Pia som skulle grilla så vi våldgästade hemma hos Hjortarna istället. Vi hade en himla trevlig kväll med mycket skratt och hundprat. Tack för det! Självklart får ni komma hem till oss när ni vill! Det blev en lång dag så det var skönt att komma isäng i ganska god tid.




På söndagen var det dags för den sista gången på valpkursen. Den sista gången skulle vi ha genomgång av uppletande. Rudolf har ju ett väldigt stort föremåls intresse så jag var rätt säker på att det skulle gå bra. Tänk vad jag hade fel. Det visar sig att han har intresset så länge som det rör på sig. Han var väldigt fokuserad på Pia och Catharina när de gick iväg med saken men visste inte riktigt vad han skulle göra när de kom tillbaka utan. Med lite träning kommer han nog fixa även det galant. Vi måste bara träna lite på blockövningar också så han får upp intresset för stillaliggande prylar också. Vi hade denna gång fått i läxa att lära/börja lära valpen något nytt. Eftersom jag har haft dålig fantasi och inte heller fått några tips från er kära läsare :-), vidareutvecklade jag rulla. Rudolf har ju kunnat rulla länge men nu fick han lära sig rulla från stå också. Pia och Catharina bjöd också på väldigt god paj (blåbär, rabarber och äpple) med vaniljsås. Mums! Tack för en bra och lärorik kurs!


Nu ska jag börja träna massor med uppletande och även läsa med sikte på 10:an. Vem vet. Det kanske finns en blivande lydnadschampion därinne?





Eller kanske en agility mästare??



Inga kommentarer: