fredag 2 maj 2008

Aktiv dag

Idag började vi dagen med att åka iväg till sandtaget så att Gibson fick lite träning. Efter att vi varit där undrade vi varför vi inte varit där förut? Nu ska vi försöka hinna med att åka dit några dagar per vecka. Tänk vilken muskulös kille vi kommer få till slut... Efter sandtags träningen åkte vi en snabbis till Granngården där jag köpte ett nytt koppel till Rudolf eftersom han nästan lyckats gnaga av det vi har. Det nya är ganska mycket kortare så det blir nog bra. Danne hade på schemat att reka de två spåren han ska gå på DM. Han ville förstås att jag skulle följa med som sällskap och för att avskräcka eventuella vildsvin...hmpfr... Han har gått spåren förut och vet precis hur de går så det skulle gå fort...men...något gick fel så ungefär när vi borde varit framme vid slutet visste Danne inte var vi var. Jag har ju inget lokalsinne alls så det var bara att följa efter. Efter en timme kom vi ut på vägen långt långt långt ifrån var vi skulle kommit ut. Efter denna skogstur struntade vi i att gå det andra spåret utan åkte in till Nynäs och handlade lunch som vi tog med oss till klubben för att äta. När vi uthungrade slukat lunchen stod lite lydnadsträning på schemat. Danne och Gibson tränade "rutan" och stanna. Det gick ok. Jag och Rudolf tränade de vanliga sakerna, sitt och ligg samt lite fot. Efter denna väldigt aktiva förmiddag åkte vi hem och sov middag allihop. När vi vaknat till liv igen var det dags att åka ut i skogen igen. Denna gången började vi med det andra spåret. Det gick bra och även det första spåret gick bra denna gång. Vi tog även denna gången en sväng förbi klubben för Danne ville testa alla moment i klass 2. Det moment de måste träna mest på är "rutan", inkallning med ställande och hoppet. Det är ju fortfarande 1 månad kvar till tävlingen så jag är säker på att det kommer gå bra. Jag och Rudolf tog en liten promenad på rastningsvägen. Som vanligt fick han vara lös så jag kan träna lite "kom". Även idag hoppade han upp och satte sig på alla stenar han fick syn på. Han är ju för söt men promenaderna tar ju lite längre tid nu men det får jag väl leva med. :-) Vi önskar alla en fortsatt trevlig kväll.

Inga kommentarer: