torsdag 1 maj 2008

Du kan åka nu...

Klockan 13.35 ringde Danne och meddelade att jag kunde börja åka upp mot klubben för att hämta honom. Jag avslutade det jag höll på med, lastade in hundarna i bilen och gav mig av. Kom upp till klubben ca 14.00 och där fanns ingen Danne. Där var endast Camilla och Nonne som tränade. Jag tog ut Rudolf och rastade honom på "rastnings vägen". Jag brukar få honom att hoppa upp och sätta sig på stenar för att få godis och nu verkar det verkligen fastnat i huvudet på honom. Man kan riktigt se hur han letar efter stenar att hoppa upp på. Tränade även lite "kom". Han vänder som på en 5-krona när man ropar på honom. Vilken härlig hund. Väl tillbaka på klubben hade Danne fortfarande inte kommit tillbaka. Klockan 14.35 ringde jag och frågade var de hade tagit vägen och det var tydligen så att skogen var större än han trodde... :-) När de väl kom tillbaka satt vi allihop och pratade och hade som vanligt väldigt trevligt och timmarna bara rusar iväg. Vi kom därifrån kl 16.30. Tur att jag släppte in Simon innan jag åkte iväg. Tror inte att det blir någon mer träning idag men det är ju fortfarande några timmar kvar innan man ska gå och lägga sig...

Inga kommentarer: