fredag 18 januari 2008

Energi till tusen

Jag förstår verkligen inte hur mycket energi det kan finnas i en sån liten kropp. Man slutar aldrig förvånas (nu har det iofs inte gått en vecka än men ändå). Ibland måste ju även Rudolf pusta ut...


...och för att inte tala om envisheten... Med tanke på hur vild och envis han är så är jag förvånad och glad (ta i trä) att han inte fått för sig att äta upp något. Han har någon gång "råkat" få ett stolsben i munnen men slutar på en gång man säger till. Anette har varit här och hälsat på idag och såklart :-) tyckte hon att han var jättesöt. Inte för att jag vill skryta men han är faktiskt sötare live än på kort.

Jag undrade vad jag skulle tycka om att ha en hund utan svans (eller den är ju ca 10 cm) men det spelar ingen roll. Han är ju så söt när han viftar på stumpen i 190.

Idag fick han smaka banan och vitkål. Båda gick i men jag tror inte att han kommer ha vitkål som en favorit.

Gibson och Rudolf leker mer sansat nu än vad de gjorde tidigare i veckan. Det ska bli skönt att husse kommer hem så att vi kan dela på dem lite mer. Jag har försökt ha han i en canvasbur när han sover och när Gibson behöver gå ut men fyyyyyyy så han låter. Han både ylar, gnäller och skäller. Stackarn. Tyvärr måste vi ju få han burklar inom några veckor.

Han är väldigt duktig när han ska gå ut...sätter sig alltid ned och väntar och tittar med sina bedjande ögon. Det bådar gott inför framtiden.

Idag har jag tagit en del bra kort men har inte hunnit (jag vet inte hur man gör och husse är ju inte hemma än) ladda dem från kameran. Jag har lagt in lite nya kort i både Gibsons och Rudolfs fotoalbum och ändrat några foton på övriga sidor.

Imorgon ska jag (matte) på kurs (M1) hela dagen. Jag tror att husse kanske skulle ta en tur upp till klubben med voffsingarna. Det ska bli kul att höra hur han haft det efter en hel dag ensam med dem.

Här kommer ett par närbilder på dem.




God natt!




Inga kommentarer: