måndag 21 januari 2008

Några dagar till

Nu har Rudolf fyllt 9 veckor. Tiden bara rusar fram.

I lördags var ju jag på M1 utbildning så husse var hemma med Gibson och Rudolf själv för första gången. Det första han sa när jag kom in genom dörren var "jag förstår inte hur du orkar" och det andra " jag måste vila lite". Ja, jag säger då det...det är jobbigt för killar nästan jämt. :-) Hur ska det gå när husse ska vara hemma hela veckan??? Kanske kommer de vara som små änglar?



Jag måste ändå hålla med Danne, det är inte en dans på rosor med ett sjövilt monster och en Gibson som inte gör något för att underlätta situationen. Rudolf är ju så himla go och söt men det är faktiskt väldigt skönt när han sover
...även om han oftast är vaken och då bär omkring på stora saker (i förhållande till honom) och han ska alltid ta upp dem i den hembyggda korgen.





Idag var jag ut med Gibson på åkern och tänkte att jag skulle 1. Testa inkallningar med spårlina och 2. Apportera dummys. Jag tog spårlinan som vi köpt till Rudolf. Den är mycket smalare och kanske skulle Gibson inte tänka på den lika mycket men ack vad man bedrog sig. Trots ett hopp och lek lämnade han nästan inte min sida. Apporteringen gick inte heller särskilt bra. :-(

Förutom att inte det gick bra så har vi en eller fler löptikar i området så Gibson är ju lite upp i det blå plus att husse är borta. Hela kvällen har han gått omkring och pipit. Även om det inte är högt så blir det väldigt påfrestande efter ett tag. Suck! Hoppas det blir bättre imorgon.

Igår var grannen och ringde på för att upplysa oss om att Maja var på en annan grannes carport tak.



Numer har hon husarrest men idag lyckades hon få upp altandörren. Då blev det livat. Jag, Gibson och Rudolf var ute när Maja kommer springande över gräsmattan. Det tyckte ju Rudolf var hur skoj som helst så han efter...under staketet och över till grannen. Efter kom jag... Precis när han skulle krypa under staketet till nästa granna fick jag tag på honom. Himla odjur...båda två.

Vem vet vad morgondagen står för för överraskningar?

2 kommentarer:

Anette sa...

OJ OJ OJ vilken vilde ni har.
Vi får väl hoppas att han lugnar sig något...det gör han säkert när du sätter igång och tränar lite, så att det blir andra aktiviteter.
Tänker på er varje dag och ser fram emot era blogginlägg.
Kram Anette

Anonym sa...

Men inte kan ni ju kalla honom Rudolf. Alla ser ju att han ser ut som en liten bulle och därav kommer iaf jag att kalla honom Bullen ;)

Må så gott och krama djuren.

//Lillebror