torsdag 11 april 2013

Tråkigt men skönt

Sedan ett par veckor tillbaks sover hundarna inte längre med oss i sovrummet. En av de stora anledningarna var att Danne sov väldigt illa på nätterna då han var rädd att sparka ner någon hund på golvet. Jag däremot har inte haft några problem men jag somnar och vaknar på samma sätt. Kanske kan vara därför alla hundar samlas hos mig kanske?

Första natten var riktigt jobbig då Saga pep HELA natten så varken jag eller Danne sov nästan något alls. Dagen efter var Saga trött och sov mest hela dagen. Nästa natt var det bara lite pip precis i början men efter det har det inte varit några problem alls.

Även om jag saknar hundarna i sängen så ser jag så många fördelar med att inte ha dem där, speciellt nu när snön försvinner. Det är inte alls särskilt hårigt och ingen sand alls så vi kommer inte behöva byta sängkläder stup i kvarten. Dessutom är chansen minimal att någon fästing ska hamna där.

Appropå fästingar så är det väl dags att sätta på fästinghalsband snart. Kanske blir ett bad för hundarna i helgen?

/Monica


Inga kommentarer: