måndag 8 april 2013

Team Aussie

Redan i fredags kväll packade jag och Tiffy in oss i bilen och åkte till Cathis som bor utanför Nyköping. Hela helgen var vigd åt Team Aussies sista lagtävling. Innan vi åkte var vi till Helene på ProDog där Tiffy fick massage inför alla lopp.

Jag kom fram till Cathis vid 21 och blev inkvarterad i en liten mysig bod. Följde med henne till ladugården för att natta kor, hästar och titta till fåren. Inte förrän närmre midnatt kom vi i säng och klockan skulle ringa 04.30. Tur att jag somnar fort.

Efter frukost bar det iväg mot Katrineholm där vi skulle hämta upp vår tredje lagmedlem Malin. Färden dit gick bra och även den sista biten till Askersund. Trots att vi startade 30 minuter efter planeringen hade vi gott om tid att rasta hundar innan det var dags för banvandring.

Vi skulle köra 2 agilitylopp och 2 hopplopp på lördagen. Det var roliga men lite kluriga banor och tyvärr var jag och Tiffy inte på samma våglängd så vi diskade oss i alla lopp. Som tur var gick det bättre för Cathis och Malin så vi placerade oss på två av loppen (5: och 8:a).

Kumla BK som höll i tävlingen var väldigt effektiva så vi var klara 2 timmar innan vi trott. Resan tillbaks till Cathis gick bra och när vi kom dit gick vi till ladugården igen för att det var en tacka som var igång att lamma.

Cathis och hennes man skulle iväg på 60-års kalas på kvällen så jag var första lammvakt. Väldigt spännande då det var min första. En av gångerna jag kom dit så hade korna lagt sig för kvällen. Visst är de söta!


Cathis var lite orolig för lamningen så de kom hem ganska tidigt och då följde jag med till tackan igen. Cathis kände efter hur lammen låg men eftersom tackan var trött och inte kunde krysta så fick Cathis dra ut lammen. 4 stycken var de men tyvärr var alla döda. Det var ju inte en sån lamning jag ville vara med om. :-(  Fick idag också veta att tackan tyvärr inte klarade sig.

Nu till något roligare, nämligen söndagens tävling. För en gångs skull började vi inte förrän kl. 13 så vi hann med en mysig promenad och gos med alla djuren innan vi åkte.

Tävlingen gick mycket bättre för oss så i agilityloppet kom vi 2:a och fick därmed vår första SM-pinne! Då det var sista lagtävlingen innan nästa kvalificeringsperiod så kommer vi snart vara av med den igen men nu vet vi att det är möjligt. Hopploppet var en ruskigt snabb bana så där diskade vi oss men så gjorde också de flesta andra för det var bara två lag som kom i mål.

Passade på att ta ett lagfoto av Team Aussie, på bilden saknas Cathis.


Vi kommer nu byta ut en hund och även byta namn på laget till Team ProDog! Vi välkomnar Evelina och Fidde in i laget.

/Monica


2 kommentarer:

Anonym sa...

Så duktiga ni är! Men så tråkigt med tackan och lammen...
Ha det så bra nu! / Kram från Camilla & Orkan

Anonym sa...

Hejsan igen,
Du är så Välkommen så, då du väl har tid med oss! Hi, Hi, Hi / Kram från Camilla & Orkan