onsdag 24 april 2013

Onsdagsträning

Under senaste halvåret har onsdagsträning inneburit träning för mig på Friskis & Svettis men idag bröt vi den trenden och var på klubben och tränade hund istället. Den stora anledningen var att det var träningstävling i agility och vi har knappt kört något på två veckor och på söndag är det tävling.

Eftersom vi kom lite tidigare hann jag med en platsliggning tillsammans med spårgruppen. Rudolf låg bra och det var kul att Camilla kommenterade att han såg lugn ut. Dock hörde jag lite kvitter men är superglad att han inte känns orolig. På vägen av plan blev det lite fritt följ som gick ok men det finns en del att träna på där innan vi är uppe på 9 i betyg igen. Gjorde även några läggande under gång som vi sällan tränat de sista åren eftersom det varit så bra. Nu är det inte lika bra längre så det blir att träna mer på det. 

Nu var det Tiffys tur. Katarina och Karin hade sett ut en bana som var väldigt lång och mycket spring. Det var en rolig och snabb bana och det gick bra för oss. V körde tre gånger och den sista gången gick superbra, dock kände jag att jag inte hade riktig koll på var Tiffy var MEN jag var före henne vid varje hinder! Sa försöka hinna träna något på lördag också så är vi lite mer redo inför tävlingen på söndag.

/Monica


Inga kommentarer: