måndag 8 april 2013

Ligger lite efter...

Det är redan en hel vecka sedan det var påsk! Vår påskledighet var bra, speciellt för Danne som även var ledig på skärtorsdagen.

På fredagen var jag, Rudolf och Tiffy och träffade Mimmi som har Rudolfs syster Akela och dessutom en valp vars morfar är Tiffys pappa. Vi tog en promenad i det härliga vädret och några foton blev det oxå. Hundarna röjde runt som aldrig förr och tiden gick fort. Efter 2 timmar gick vi hem till Mimmi och fikade innan jag och hundarna åkte hem. Senare på eftermiddagen var Tiffy på massage.

På lördagen packade vi bilen och åkte till Rättvik och två dagars agilitytävlingar. Vi hade 4 lopp på lördagen och 4 lopp på söndagen. Danne var med och filmade loppen och kanske kan jag lyckas ladda upp några här.

Resultatet för första dagen blev 4 diskade lopp. Vi har några teorier om varför det gick så dåligt. Förutom att jag inte var tydlig så tror vi att Tiffy var trött då hon låg i bur i ridhuset och även att jag hade köttbullar att belöna med. När vi kom till stugan på eftermiddagen slocknade hon direkt så antagligen kopplade hon inte av så bra i ridhuset där ljudvolymen var väldigt hög och en massa spring.

Dag 2 gick mycket bättre och då fick hon ligga i bilen mellan loppen, jag var lite bättre också. :-)
I Agilityloppen placerade vi oss på 18:e och 8:e plats och i hopp blev det en 6:e plats i första loppet, ynka 31 hundradelar från en pinne. I det andra loppet kom vi 2:a och fick därmed vår 2:a pinne i hoppklass.

Efter en härlig helg åkte vi hemåt. Borta bra men hemma bäst....

/Monica

Inga kommentarer: