söndag 21 april 2013

Sköna söndag

Dagen började jag med att baka en kaka eftersom Danne ville ha det med sig till kursen. När den var klar åkte jag till gymmet och tränade en timme innan jag sen åkte hem för att duscha och äta frukost. Efter frukosten åkte jag och hundarna till klubben. Där lekte jag först med Gibson så han fick springa lite. Efter det tränade jag lydnadsmoment med Rudolf. Det är länge sedan vi gjorde det och idag fokuserade vi på rutan, farten in vid apportering och fritt följ. Det gick rätt ok så nu gäller det bara att träna vidare så att vi inte gör bort oss helt på tävlingen vi är anmälda till. Anledningen till tävlingen är för att se hur platsliggningen går. Jag har ju lagt ner otroligt mycket tid på platsliggningen och känner att det inte är värt att fortsätta med det om Rudolf tycker det är jättejobbigt. Om så är fallet lägger jag ner lydanden (åtminstone ett tag) och börjar med rallylydnad istället.

Sist ut var det dags för agilityträning för Tiffy. Vi har inte kört någon agility alls på två veckor så idag lekte vi bara lite. Det märktes att det blivit varmare för hon blev trött fortare än hon brukar bli. Hon var allafall på gång och jag hoppas att vi hinner träna något mer innan tävlingen om en vecka.

Efter ett par timmar på klubben avslutade vi med platsliggning för Rudolf med
Tages hundar och Chilla. Det gick superbra och jag hoppas att han är lika lugn på tävlingen.

Resten av dagen har vi fixat lite hemma och även vilat lite. Imorgon är det måndag igen. Ha en trevlig vecka!

/Monica

Inga kommentarer: