fredag 11 januari 2013

Veckan som gått

Det tar på krafterna när man sätter igång aktiviteterna efter vila. 2 dagars agilitytävling på halt och hårt underlag, uppletande dagen efter och agilityträning dagen efter det. Tiffy har därför fått behandling för stenhårda och ömmande muskler. Detta hos bästa Helene på Pro Dog. Nu känns hon mycket bättre så vi känner oss redo för söndagens agilityträning.

Rudolf har fått träna på kryp och 3:ans fjärr och det går bättre och bättre. Måste komma igång med den där sabla vittringen också bara. Jag är så arg på mig själv för att jag slutade träna den eftersom den var så gott som klar. Måste komma igång med spårandet också så det var ju synd att det kom mer snö.

Ska försöka lära in några rallylydnadsskyltar också då jag tror att Rudolf skulle gilla det och då slipper han ju platsliggningen också. Får se när jag får tid till det, för nästa vecka börjar mitt resande till Danmark igen. Det är ju tur att det bara är några månader för vissa veckor kommer jag vara där måndag-fredag så då kommer det ju inte bli något tränat.

Ha en härlig helg!

/Monica

Inga kommentarer: