tisdag 1 januari 2013

Årets slut och början

Julhelgen spenderade vi i Jämtland hos min moster/mamma/mormor. Min moster har en Västgötaspets som är 6 månader och hon och Saga fann verkligen varandra. Fick dock ingen bra bild på när de busar/myser.




Vädret har varit skönt med mellan -4 till -20 grader och sol många av dagarna.




För hundarnas del har det varit härligt då de fått springa fritt både på plogade skogsvägar och i djupsnö. Det har blivit en del kondition/styrketräning för deras del, bla provade vi att dra spark med dem och så länge som det fanns en dragning framför sprang de på riktigt bra.

Trots att vi haft kameran med oss har vi inte tagit ett enda foto på hudarna när de busar i snön. Typiskt!

Bland de sista dagarna fick vi se pärlemomoln och de var riktigt vackra.


Efter en vecka i Jämtland var det dags att åka hem och det råkade bli den dagen som båda jag och Danne haft feber under natten och även då ett nytt snöoväder skulle dra in. Vi började allafall åka trots alla förslag om att det skulle bli bättre väder nästa dag. När vi åkt ca 30 minuter slutade det snöa och vi hade bra väder hela vägen hem.

Väl hemma har vi hostat om varandra och nu är Danne riktigt dålig och även jag börjar känna mig sämre men hoppas att jag hinner sova bort det så att jag kan åka till jobbet imorgon. Jag jobbar bara imorgon för sen är det agilitytävlingar på Husdjursmässan i Kista som jag och Tiffy ska vara med på.

Vi ska även debutera i det lag vi är med (Team Aussie) så då kommer vi träffa den som jag aldrig träffat, en tjej från Katrineholms BK, ska bli kul! Vi får väl se hur det går eftersom det är ett tag sedan vi tränade någon agility nu +  att det är inomhus på matta och en massa husdjur. Jag hoppas att hon håller sig kvar hos mig och inte får för sig att springa runt och hälsa på alla djur. På söndag börjar ridhusträningen så då är det bara att träna på.

Jag har sett på FB och i en del bloggar att folk sammanfattar sitt 2012 och att de också satt upp nya mål för 2013. Jag har inte kommit fram till några mål än men vad gäller 2012 så kommer sammanfattning av målen här:



Rudolf
1:a pris lydnadklass 2 klarade vi av och har nu börjat träna lite smått inför klass 3.
Uppflyttad till högre klass spår gick dessvärre inte då han inte spårade. Under 2013 vill vi verkligen bli uppflyttade till högre klass.
Beronde på hur han kommer kännas på platsliggningarna kanske vi ger oss in i Rallylydnadens värld.

Tiffy
1:a pris lydnadsklass 1, Check
Uppflyttad till klass 2 i agility (hopp och agility), Check
Starta på vallningstävling, Check, här blev vi dessutom uppflyttade en klass
Ev. starta appellklass spår. Vi var med på KM och beslutade då att inte starta eftersom att vi inte hunnit träna ordentligt.

Återkommer kanske om mål för 2013.

God fortsättning på er alla!

Kram
Monica

2 kommentarer:

Camilla Hjort sa...

Hejsan,
Så roligt att läsa lite nytt här! Ni verkar ha haft en riktigt härlig, vintrig jul! Här är det också snörvligt och även jag ska jobba imorgon...är det meningen...
God fortsättning på nya året! / Kram från oss till Er

Anonym sa...

Härliga bilder och roligt att läsa om er jul vecka. Vi ses på klubben Kram Anette