söndag 6 januari 2013

Lördag - Söndag


I går var vi och tränade uppletande med några ur spårgruppen. Rudolf fick först hämta in ett föremål (där han såg att någon gick ut i rutan) och det gick fort både ut och in. Även Tiffy fick hämta ett föremål. 




Medan de andra hundarna jobbade satt mina i bilen och till slut var det dags för Rudolf igen.
Denna gång fick han också se någon gå ut i rutan och första skicket gick jätte bra. Jag skickade honom igen och även det andra skicket gick bra så då nöjde vi oss där. 


Efter detta var alla nöjda men jag la ut två föremål i rutan som Tiffy skulle få hämta in. Hon satt i bilen medan jag la ut dem så jag var lite spänd på att se hur hon skulle göra. Det gick hur bra som helst i båda skicken.

När jag skulle packa in i bilen saknade jag Rudolfs tjänstetäcke och letade överallt efter det men kunde inte hitta det någonstans. Det visade sig att Camilla fått med sig det hem så jag åkte dit och blev samtidigt bjuden på en kopp te och såklart blev det lite hundsnack.


Idag var det dags för agilityträning i ridhus. Vi tränade på kontaktfält och lite svängar men höll inte på särskilt länge eftersom hon nog egentligen behövde vila efter föregående dagars tävlingar. Det gick allafall bra så inför nästa veckas träning ska jag planera ordentligt vad vi ska träna på.

Imorgon är det dags att åka till jobbet igen. Jag har inte varit där sedan den 21 december så det ska bli skoj.

Ha en bra vecka!

/Monica

1 kommentar:

Camilla Hjort sa...

Hejsan,
Ja, jag blev riktigt sugen på mer organiserad träning med er, mina goa träningsgruppvänner! Ha en bra arbetsvecka! / Kram från Camilla & Orkan