onsdag 1 februari 2012

Klickerträning och valpar

Jag har inte klickertränat på länge men gjorde det ikväll med Tiffy. Detta pga att hennes lägganden är rätt sega och jag tänkte kolla om man kan få dem snabbare med klicker. Kan ni tänka er att det gick! Vi fortsätter med detta ett tag så hoppas jag att det sitter sen. Jag vet inte varför jag egentligen går ifrån klickerttäningen då det fungerar lysande på både Rudolf och Tiffy. Ska försöka komma ihåg det i fortsättningen så kanske det blir någon tävling av i vår. Rudolf fick träna kryp och fjärr (utan klicker) och det gick också bra.

I helgen var Danne i Haparanda och träffade sin valp Saga och hennes syskon. Tydligen var det väldigt svårt att ta bra kort men här kommer några allafall.


Alla valparna, 6 veckor



Mot baren



Busig i stallet



Inkallningen finns redan



Den 17 februari kommer hon hem så då är det slut på lugnet. Bäst att passa på att vila nu!

/Monica

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande med en ny liten familjemedlem.Ja passa på att vila nu,oj oj oj vilken fart det kommer bli sedan. ha det gott kram Anette

Anonym sa...

Vilken söööt liten en! Ska bli kul att få träffa henne då hon anländer. / Kram Camilla R