lördag 25 februari 2012

Bagis, agilityträning och årsmöte

Söndagsmorgonen började tidigt då jag och Rudolf åkte hemifrån vid 7.20 så att vi skulle vara först på Bagis. Det var vi också och precis efter att de öppnat fick vi träffa veterinären. Kl. 11.00 var det planerat för sövning av Rudolf och då först inser jag att jag ju trott att de skulle sy på en gång och att jag skulle sitta och vänta. Vet inte varför jag trodde det eftersom jag vet att man brukar få lämna och hämta senare? Såklart får jag separationsångest och fäller någon tår medan Rudolf glatt följer med sköterskan Johan.

När jag kom hem var det bara att lasta in Tiffy i  bilen och åka till agilityträningen. OJ vad det gick bra idag! Det var jättekul och jag var helt slut när vi sprungit några varv. Det blir nog till att börja jogga till våren om jag ska orka hänga med i hennes tempo.

Efter träningen åkte jag hem och åt lunch och väntade på att de skulle ringa från Bagis. Vid 13.15 ringde de och sa att han var klar att hämta och att allt gått bra. Lämnade Tiffy och Gibson hemma (Danne och Saga var på skjutbanans Årsmöte) och brummade mot Bagis. Det var en glad Rudolf som kom ut från operationen och sköterskan tyckte att han var en väldigt fin och trevlig hund. :-)

Från Bagis styrde vi kosan mot klubben och årsmötet. Döm om min förvåning när hela parkeringen var full. Vad hände? När alla skrivit på närvarolistan kunde jag räkna till 39 personer. Så många har det nog aldrig varit på ett möte där så länge som jag har varit med allafall. Jättekul! Mötet flöt smärtfritt på och vi fick ihop personer till alla poster som behövs.

Resten av eftermiddagen och kvällen tillbringades hemma i soffan.

/Monica

Inga kommentarer: