måndag 30 augusti 2010

Helgen

I fredags slutade jag lite tidigare för att åka till Edsbyn och kolla på SM i Bruks. Just före 19 kom vi fram till campingen där Camilla, Micke, Anette och Magnus befann sig och bjöd på middag. Vilket lyx! :-) Kvällen blev inte jättesen men väldigt rolig. Lördagen studsade vi ut sängen när kl ringde 05.30. Rastning av hundar och lite frukost stod på schemat innan vi skulle åka till tävlingsplatsen där vi var redan 6.30 eftersom det antagligen skulle vara svårt att få parkering. Det visade sig att vi var bland de första vilket innebar en ganska bra parkering. Efter ca 20 minuter kom resten av ligan och fick ännu bättre parkering...´ Kl 7 startade spår-, rapport- och sökgrupperna sina lydnadsprogram så vi kollade lite på det och åt lite mer frukost. Kollade sedan på IPOt när de kom igång. När försäljarna öppnade gick jag och Danne runt och kollade och shoppade. Faktiskt så shoppade vi inte jättemycket (duktiga oss). Jag köpte allafall spårsnitslar (så nu ska jag minnsann veta var jag gått) och så beställde jag ett halsband till Rudolf bla. När tävlingarna var slut vid 16.15 styrde vi bilen hemåt och var hemma ca 21. Igår gick jag upp vid 7 och bakade dumlekakor som jag tog till klubben eftersom det var lydnadstävlingar där. Danne var tävlingsledare men jag hade inga förpliktelser annat än att ta hand om tre hundar. Det var ganska många Nynäsekipage och många av dem gjorde riktigt bra ifrån sig. Grattis till er alla! På em var jag hem till Åsa och smakade på massor av goda kakor och fikade. Grattis i efterskott! Kvällen spenderades i soffan vilket var jätteskönt. Ha en härlig måndag! Kram från oss alla

Inga kommentarer: