onsdag 18 augusti 2010

Onsdagsträning

Idag efter jobbet tog jag med mig hundarna och åkte till Fjättern. Tänkte att de skulle få simma lite men det var så många bilar där så vi vände direkt och åkte till klubben istället.
På klubben passade jag på att lägga en platsliggning med Rudolf och oj vad han låg bra. Han såg helt lugn ut och rörde knappt en fena. Hoppas hoppas att detta håller i sig nu. Vi tränade även lite framförgående, fritt följ och inkallning med läggande. Det gick väldigt bra även fast det var jättekvavt och varmt.
Tiffy fick också komma ut och vi körde några hopp och inkallningar och så påbörjade vi ställande under gång. Även detta gick ganska bra.
När vi skulle åka hem blev jag medlurad att köra träningstävlingen i agility med Gibson och varför inte. Om inte jag var så vimsig och glömde bort banan hela tiden kunde det gått riktigt bra. Alla ekipage körde igenom banan två gånger och den andra gången var jag lite mer med och även Gibson. Om man tränade agility regelbundet med honom skulle han nog bli riktigt duktig och dessutom tycker han att det är superskoj.
Det blev en lyckad träningskväll om än utan bad.
Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej.
Vilken härlig huvudkudde Rudolf har
Kram