tisdag 24 augusti 2010

Märkligt....

Är det inte lite märkligt att våra hundar kan dricka vatten ur vattenpölar och diken men att de inte dricker ur vattenskålen hemma om det inte är helt nytt vatten? Jag hade precis en sån upplevelse med Rudolf. Tiffy var och drack vatten och när hon var klar fyllde jag på skålen (slog inte ut det lilla som var kvar) och Rudolf var där fort och skulle dricka men valde att gå därifrån istället. Fyllde då på helt nytt vatten och då passade det minsann. Kram kram

2 kommentarer:

Camilla R sa...

Hallo där,
Detta fenomen hade jag på min hund Jeppe också. Men det var ju mitt eget fel - han visste att om han bara trilskades lite så bytte jag vatten. De vet precis hur de ska få sin vilja igenom. Ha det bra! // kram Camilla R

Magnus Bergström sa...

Hallå!
Känner igen det där. Dido vägrar och dricka ur vattenskålen om Mexx har druckit, Mexx vill oftast bara dricka när man precis har fyllt på med nytt kallt vatten, är det för "gammalt" vatten sätter han sig och skäller vid skålen Men båda dricker gärna i lerpölarna ute, märkligt.

Ha det!

Magnus o Mexx