torsdag 19 augusti 2010

Massor med bloggande

Nu ska jag försöka blogga oftare än vad jag gjort den senaste tiden. Vi håller även på med en ny hemsida men det tar ju tid och den har vi alldeles för lite av tyvärr. Torsdagar innebär träning med spårgruppen och nu är vi igång igen efter sommarledigheterna. Idag var det jag med alla hundar, Micke och Kayo, Camilla och Orkan och Nonne och Osca. Då det redan var en del folk på klubben bestämde vi oss för att träna på den andra planen. Jag och Rudolf fick börja med linförighet (inför appellen). Han var lite för het och gick lite för långt fram. Då gräset var ganska högt och det var väldigt blött i gräset så gick jag inte heller som jag brukar. Efter någon minut beslutade vi att vi skulle byta plan för jag var redan blöt om fötterna. Vi började om med linförigheten och då gick han JÄTTEBRA! Nästa moment var rutan som han idag inte alls hittade till. Om jag ska skylla på något så var det väldigt mycket störning på andra sidan rutan då det var några som tränade bara någon meter därifrån. Efter att jag visat var rutan var (och lagt en boll i) gick det bra. Sist gjorde vi apportering och när han greppade så kastade jag en boll bakom mig och då gallopperade han bra tillbaka. Får se om han kommer ihåg det nästa gång vi tränar. Nonne och Osca var nästa par ut och de körde igenom hela lkl 1 då det snart är tävling. Det kommer gå finfint. Orkan var hur taggad som helst och ville lite för mycket i linförigheten. De tränade även bla framförgående som går ganska bra och läggandet var super idag. Nu var det Tiffys tur att träna. Hon fick springa budföring till Nonne och det gick bra förutom att hon inte sitter still när man ska klappa. Detta löste vi med att hon inte fick godis när hon kommer fram. Det blir lite för mycket retning för henne. Såklart fick hon även hoppa några gånger och så började vi några tips till vänstersvängen som vi har haft lite svårt med. Micke och Kayo körde rutan och inkallning. När Kayo väl såg rutan i det höga gräset hittade hon rätt. Eftersom Gibson gick så bra igår så tog jag ut honom idag också och han var nästan lika fartig idag. Vi gjorde en jättebra inkallning, ett läggande och så provade jag apporteringen. Han hade bra fart både ut och in. Sist skickade jag honom mot rutan och han sprang iväg med en himla fart förbi rutan och lade sig ner (han vet minnsann vad som ska komma). Jag kallade tillbaka honom och skickade honom igen och då springer han och hämtar apportbocken istället och kommer i full fart in med den. Sötnosen! Vi avslutade med några agilityhinder. Till sist lade vi en platsliggning (alla utom Orkan). Rudolf låg ganska bra även fast det gick förbi en okänd hund som var lite intressant. När hunden gått förbi kröp han dock två små steg men jag lät det bero den här gången. Vid det här laget badade min ena fot i skon så nu ska jag beställa låga stövlar. Tack gänget för en superbra träning trots regnet. Kram

1 kommentar:

Camilla R sa...

Hallo där,
Men så roligt med så mycket att läsa! Ja, blogga mera bara. Idag var vi duktiga som tränade så flitigt trots regnet. // Kram från Camilla R