torsdag 14 januari 2010

Trasigt

Igår skrev jag lite om förstörelse. Tänkte att jag kunde fortsätta lite med det. Igår på dagis hade Tiffy roat sig med att äta sig ur canvasburen hon ibland ligger i. Nu är den ett minne blott. Som ni vet gillar Rudolf att tugga sönder saker och Tiffy har samma stil. De tuggar på samma ställe tills det går sönder. Är det ett beteende som finns hos Aussien eller kan det möjligtvis vara så att de får för lite aktivering? Appropå förstörelse så var både jag och Danne hos tandläkaren igår men vi slapp bli förstörda eftersom ingen av oss hade något hål. Ibland undrar jag vad man tänker på.... Rudolf skäller gärna när han ser andra hundar här i området vi bor. Jag brukar nejja honom och sedan belöna med godis när han riktar sin uppmärksamhet mot mig. Det funkar sådär för så fort han ätit upp godiset riktar han uppmärksamheten mot hunden igen. På väg till jobbet imorse satt jag och funderade på detta och då slog det mig att jag istället ska lära honom att ta kontakt direkt med mig när han ser en annan hund. Alltså undvika nejjandet (som inte har så bra verkan ändå). Vi får se hur jag lyckas med det. Danne är på konferens tills imorgon så ikväll har jag och djuren myskväll. Jag har tränat lite vändningar och stegförflyttningar med killarna och sitt stanna kvar och ligg med Tiffy. Nu sovar alla tre så sött. Imorgon är det fredag. YIPPEY! Kram

1 kommentar:

Marianne sa...

Hej!
Trevligt att pratas vid en sväng i går!
Här är det tyst hundarna sover de gick bara upp en sväng för att titta vad jag gjorde(fixade håret, plockade lite åt lite och ska nu ut på promenad med två av de fyra..nu har de gått tillbaka till Gunnar igen som sover. Idag komer Florence, Micke, Cathis,Cilla och kanske Jacob hit för att valla, vi skall trampa ner snön i hagen det ska vara varmare
idag precis som igår.
Din lilla Tiffy skulle jag säga ja tack till... Ha en bra dag/Marianne