söndag 17 januari 2010

Åter en helg till ända

Så är åter en helg snart slut. Vädret i helgen har varit härligt med endast någon enstaka minusgrad. Jag tycker det är perfekt eftersom att snön får ligga kvar då. För vår del har det varit en helg där vi har insett att nu måste vi börja planera våra liv lite igen. Under jul- och nyår har allt bara flutit på men nu börjar det hända saker lite här och var. Igår åkte jag, Tiffy och Rudolf hem till Anette så att Tiffy skulle få kolla på får igen. Hon har inte sett får på några måndader så det skulle bli kul att se hur hon reagerade. Fåren var hon inte så intresserad av till en början då de mest stod stilla eller sprang på sin upptrampade stig och gömde sig i fårhuset, men BAJSET....oj så gott det var. Efter att vi hämtat ut fåren några gånger började hon se dem när de rörde sig och då blev de genast lite intressanta. Jag tror faktiskt att hon mot slutet förstod att det var hon som flyttade dem. Jag hoppas att vi snart kan få tillfälle att träffa Gunnar och Marianne så att vi kan få lite tips hur vi ska göra, då det tydligen skiljer sig en del mellan BC och Aussie. Efter "vallningen" fick Rudolf och Tiffy springa av sig lite på okänd mark och det tyckte de var jättespännande. På vägen hem ringde jag till Ellen och bjöd in mig själv på husesyn (då jag inte varit dit sedan de flyttade) och så följde vi med henne och Wilma till skogen vid Norvik. Vi har aldrig varit där förut så även det var ny mark. Dit kommer vi definitivt åka igen. När vi väl kom hem var både jag, Rudolf och Tiffy trötta så vi vilade lite. På kvällen var vi hem till Helene och Jimmy och åt Thaimat. Gott! Idag var det möte inför 2010 års Skärgårdscup. Innan mötet tog vi hundarna på prommenad bakom bommen. Mötet var bra och jag tror vi kom fram till ganska många bra saker. Nu gäller det bara att genomföra dem så att årets Skärgårdscup blir den bästa någonsin. Snart är det ny vecka och på tisdag ska vi på Räddningshunds-informationsmöte. Det ska bli jättespännande att höra om. Återkommer om det. Kram

2 kommentarer:

Ann-Sophie & Storma sa...

Hej Monica,
ja visst kändes det som ett bra möte idag !

Vad roligt det låter med infomöte om räddning. Det är verkligen något jag skulle vilja prova men hur ska man få tid till det....hm kanske när man blivit pensionär...du får berätta hur det var

Ha en skön vecka så syns vi på lördag.

Kram Ann-Sophie

Marianne sa...

Hej i stugan!
Tiffy är bara en liten, liten bebis tänk så och ha inte bråttom. Det är en så fin möjlighet att Tiffy kan få träffa får lite då och då. Låt henne gå lugnt i koppel för att få lukta/känna av fåren i koppel mer än så behövs inte nu. Till våren när värmen kommer så skall vi träffas lille Joe, lilla Kathy och lilla Tiffy. Vallning kan inte forceras fram.
Vi hörs pussa på Tiffy från oss/Marianne