söndag 10 januari 2010

Skräckupplevelse och trevligt besök

På förmiddagen har jag städat lite här hemma eftersom Åsa och Milou skulle komma och hälsa på. När städningen var klar skulle jag åka upp en kort sväng till klubben och släppte ut hundarna medan jag låste dörren.
Precis när de springer ut genom dörren ser jag en granne komma gående med sin labrador. Såklart fick alla syn på honom och sprang till staketet och skällde. Rätt som det är hör jag hur någon av hundarna skriker och tänker genast att det hänt något med Rudolf!!! Vänder mig om för att titta och ser att Gibson sitter fast med höger framben mellan staketspjälorna.
Skyndar mig dit för att hjälpa honom loss men han sitter FAST! Även grannen försöker hjälpa till men benet rubbas inte och Gibson skriker och bits. Medan jag håller fast Gibson och försöker lugna honom skäller Rudolf och Tiffy som besatta. Jobbigt värre!
Under den här tiden hinner man tänka 20000 olika tankar om hur det ska gå mm.
Eftersom Gibsons ben inte går att rubba kommer jag inte på något annat än att såga av en bit av staketet. Grannen får mina nycklar för att hämta en såg i förrådet. Sågen hittas och när nästan hela spjälan är avsågad lyfter Gibson själv ur benet och hoppar och studsar som om inget hänt.
Mitt hjärta började slå igen och jag blev nog lite småchockad efteråt.
Efter detta lilla åkte vi till klubben där Gibson fick stanna kvar hos husse medan jag, Rudolf och Tiffy åkte hem igen.
Precis när vi kommit hem ringer Åsa och säger att de snart kommer.
Vi har inte träffats på flera veckor så det skulle bli kul att se om Milou vuxit något sedan senast. Tiffy och Milou röjde runt i trädgården tills jag och Åsa började frysa och ville in och fika.
Väl inne fick även Rudolf leka med Milou. Milou tyckte Rudolf var jätterolig och lekte hellre med honom än med Tiffy så vissa stunder såg Tiffy verkligen ledsen och utstött ut.
Om Milou hade vuxit? Ja men han är forfarande inte lika snabb som Tiffy.
Kram från oss alla
PS. Länken till vår gästbok är: Http://www.olzzon.com/g/g.php?a=s&i=g21-00650-42

1 kommentar:

Carin sa...

Oj, det är gräsligt när hundar fastnar. Jag minns ännu med fasa när Ariel som valp fastnade i vår kattlucka, hon skrek och jag var tvungen att med milt våld trycka tillbaka en stressad valp som vilt tuggade på mig medans jag försökte undvika att skada henne. Det var inte kul och trots allt gick även det bra. Skönt att det gick bra även med Gibson.