onsdag 2 april 2008

På resande fot...igen...

Jaha, då var jag tillbaka på hotellrummet i Helsingfors. Efter en vecka hemma var det dags igen. Egentligen ska jag till Oslo nästa vecka men jag tror att jag lyckats smita undan det och kan jobba från kontoret istället. Skönt! Som ni förstår har jag inte så himla mycket att skriva om. Jag ser ju inte hur det går därhemma men tydligen hade Gibson hållit på att rida massor på Rudolf idag. Usch och fy...hoppas det inte är vårkänslor han har. I måndags var Rudolf med mig på jobbet. Det är ju några veckor sedan senast men han skötte sig väldigt bra. Han växer så det knakar och har bara de hemska valphörntänderna kvar, resten har han tappat och ut växer de riktiga (lite mindre vassa) tänderna. Det ska bli kul att se hur han kommer se ut när han fått alla. Han börjar även bli rumsren. Visserligen har han inte kissat inne särskilt ofta men nu märker man skillnad på att han kan hålla sig mycket längre. Han går till dörren när han behöver gå ut men tyvärr säger han inget (vov) så om man har otur kan det komma lite på golvet ändå. Jag brukar klicker-träna lite med Rudolf när Gibson inte är inne och har börjat lära honom att sitta stilla vid tandvisning. Det går bättre och bättre och jag hoppas att det inte ska vara några som helst problem när han bytt ut alla tänder. Då borde det ju inte klia så mycket. Andra saker han erbjuder är: sitt, sitt fot, ligg, tass, puss och så favoriten rulla. Han är så söt när han gör det för även om han ligger precis intill mig så lyckas han på något sätt rulla runt. :-) Jag håller även på att försöka få honom att inte dra i kopplet fast Gibson går framför. Det går trögt men skam den som ger sig. Någon gång måste han ju lära sig. Jag läste idag om en av Rudolfs systrar. Hon har börjat gå valpkurs och ägaren (Mimmi) hade fått beröm för den fina kontakten och följsamheten...jag undrar hur det kommer gå när vi börjar på vår valpkurs. Såklart vill jag ju att vi ska vara bäst och få beröm hela tiden men jag misstänker att Rudolf vill kolla in alla andra valparna. Jag får helt enkelt se till att ha med mig en riktigt bra kamppryl och gott gott godis.

Inga kommentarer: