torsdag 17 april 2008

Onsdagsträning och köksmöte

Igår var det onsdagsträning med sedvanliga skott. Eftersom Danne skulle iväg och spela innebandy åkte jag inte upp förrän till ca 19.10. Jag tänkte att jag skulle testa Rudolf på en platsliggning. Vi kom tyvärr samtidigt som de andra radade upp sig på plan och det fanns ingen plats kvar till oss. Jag valde att lägga honom utanför planen istället. Med tanke på att vi aldrig gjort det förut så gick det fantastiskt bra. Om han har något som suktar honom en bit fram ligger han väldigt bra. Tyvärr var jag inte tillräckligt snabb att belöna vid ett tillfälle så han gick upp. Tror att det kommer bli riktigt bra vad tiden lider. Nu har vi ju även möjligheten att träna platsliggning hemma med två hundar. Jag tog också med honom ner till agilityplanen för att testa om han kom ihåg slalomen. Det gick bra ända tills Vy verkade ha alldeles för kul. Då ville Rudolf också vara med. På vägen tillbaka till bilen körde vi lite fotgående. Så länge han tror att han ska få godis går han jätte bra och sätter sig också på en gång jag stannar. Han är även väldigt duktig på 1/4 vändningar till vänster och hoppar in med rumpan. Han känns väldigt duktig för sin ålder...eller kan det vara så att jag är en stolt hönsmamma? :-) Efter den korta träningen hade merparten av kökskomittéen möte. Vi saknade bara Annica. Vi skulle fördela ut ansvariga för köket under tävlingar/MH mm. För min del vågar jag inte ta på mig något eftersom vi snart har driftsstart av vårt nya affärsstystem på jobbet. Som ni ju vet har jag i princip varit borta tre dagar varannan vecka sedan augusti och nästa vecka är förhoppningsvis min sista resa. Efter det kommer det istället bli väldigt mycket jobb så jag misstänker att jag inte kommer kunna hjälpa till eller ens se någon av vårens tävlingar. :-( Vill också sända en tanke till Camilla som hade hoppats få hem en valp till Skärgårdscupen men tyvärr gick tiken tom. Skärgårdscupen kan du läsa mer om här: www.hem.passagen.se/nbkcup Du glömmer väl inte att anmäla dig?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker ni är väldigt duktiga, de är ju ändå bara 5 månader /kennelmor