lördag 12 april 2008

Vildsvins safari

Jaha, nu har åter en vecka gått och så även halva helgen. Sedan förra helgen har det inte hänt så mycket. Danne var borta torsdag-fredag. Just ja, jag har ju börjat träna...hoppas det håller i sig. Det är dags imorgon igen. :-) Idag träffade Danne Åsa och Martin för att spåra samt göra iordning planen för deras praktiska prov i elitklass imorgon. Jag och Marie träffades också och lade varsitt spår till Mini och Rudolf. Spåret för Mini gick jättebra men Rudolf var lite mer inne på vildsvinsbajset men tog sig ändå fram till matskålen. Det var ju inte helt dåligt ändå. För Gibson gick det visst inte så bra...han var mer intresserad av att nosa runt efter annat än spåret. Ikväll i skymingen var vi iväg på vildsvins safari. Danne hade fått tips av Åsa var man brukar kunna se dem. Tyvärr kom det inga vildsvin vår väg. Imorgon är det så dags för Danne att ha det praktiska provet. De ska träffas klockan 9. Jag håller tummarna för att det ska gå bra för dem alla. Jag har förhört Danne ikväll och det klarade han galant. Valpkursen börjar imorgon också...klockan 10. Det ska bli jättekul att börja men tyvärr kommer jag missa två gånger men jag kanske kan få ta igen det senare? Ha en fortsatt trevlig kväll.

Inga kommentarer: