fredag 7 mars 2008

Äntligen blev det av

Idag var Rudolf en sväng på dagis igen. Det hade gått bra den här gången också förutom en vält vattenskål (igen). Det känns ju väldigt lindrigt om man jämför med vad andra hundar gör där... Idag har det varit helt fantastiskt väder. Det är sån otur att man måste jobba när det är så. Som vanligt på fredagar har jag jobbat hemifrån. Då kommer man allafall hem lite tidigare än andra dagar. Skönt. Idag fick jag så äntligen till det. Vad? kanske ni undrar då. Jag lade ett litet spår till Rudolf. Det blev ca 30 meter långt med en apportbock och köttbulle i slutet. Spåret fick ligga i ca 35 minuter. När vi kom ut var det flera barn som cyklade och jag vet inte om det var barnen, cyklarna, ljuden eller kanske allt sammantaget som gjorde Rudolf rädd. Hur vi än försökte villa han inte gå fram till dem...även fast de stod stilla. Jag tror att storebror får hjälpa till lite där i helgen. Åter till spåret... Efter den "uppladdningen" hade jag inte alls så stora förhoppningar men det var ju lagt så vi provade. Vi passerade spåret och han såg ut som han kände någon vittring men precis då cyklade det förbi någon och då blev det mer intressant. Jag visade var spåret gick och han började spåra. När vi kom fram till apporten tog han upp den (duktig hund) och ville nog helst gå iväg med den men jag var snabb och bytte mot en godis. Sedan visade jag spåret igen och han spårade vidare ända till köttbullen. Jag hoppas på lika fint väder imorgon så att jag kan lägga ett lite längre spår då. Imorgon måste jag och Gibson upp till klubben och träna lite lydnadsmoment. Vi ska ju vara med på träningstävling på söndag och testa klass 2 för första gången. Det ska bli väldigt kul att se hur det går. Sov gott så hörs vi av imorgon.

Inga kommentarer: