söndag 16 mars 2008

Lite blandad kompott

I torsdags kväll kom jag hem och avlöste Danne i hundpassandet. På något vis tycker Danne det är så himla jobbigt att vara hemma själv med killarna. Det är inte alltid en dans på rosor men så jobbigt är det ju faktistk inte. Danne hade teoriprov på sin tävlingsledarutbildning och det började kl 19. Som tur var skulle jag landa kl 16.00 trodde jag men så var inte fallet. Jag landade 17.00. Hur skulle det gå, skulle jag behöva åka kommunalt heeeeeela vägen hem? För en gångs skull hade jag tur så jag hann med både Arlanda Express och ett tidigare pendeltåg så jag blev hämtad i V-H. Det var skönt men nu var det bråttom så att Danne inte skulle komma för sent. Han hann och jag och killarna åkte hem. Hur provet gick? Det vet vi inte än men vi håller tummarna att det gick vägen för alla. Igår (lördag) var vi i skogen med Åsa och Polka. Danne la ett lägrespår till dem och Åsa la ett till Gibson (ca 800 m). Jag la ett till Rudolf som var ca 100 meter långt med en vinkel, en apport och köttbullar i slutet. Det är ju bara tredje gånger jag spårar med Rudolf så egentligen skulle jag bara lagt ett rakt spår men det kom en å ivägen så det var bara att vika av. Det fick ligga ca 25 minuter. Jag började gå med Rudolf. Han fick vittring på spåret direkt och sedan bar det av. När vi kom till en liten vattenpöl var jag helt säker på att vi skulle vika av men Rudolf ville fortsätta rakt fram och såklart var det rätt. Efter några meter kom ån. Där hade jag vikt av och så gjorde även Rudolf. VILKEN KILLE! Efter vinkeln hade jag lagt apporten bredvid en stubbe vilket var lite svårt. Han cirklade runt men till slut hittade han apporten och tog upp den. Efter apporten fortsatte han rakt fram til köttbullarna som låg ca 20 meter framåt. Jag hoppas han fortsätter spåra lika bra hela tiden. Idag ska jag också lägga ett spår så får vi se hur det går. När Danne skulle gå med Gibson följde jag med bakom. Åsa hade lagt ut 4 apporter + slutapport. Han hittade en apport och sedan en till. Efter det sade Danne att han nog hade tappat spåret och gått fel. Det såg iofs ut som att han spårade men det var ett sånt konstigt ställe att gå på men vi följde efter Gibson allafall. Vips hade han hittad apport nr 3 och gick vidare till nr 4. Nu var det bara slutapporten kvar och den hittade han också. Det är bara andra gången Gibson går ett längre spår så Danne var väldigt nöjd med honom. Idag blir det uppletande och lite lydnad. Hur det gick för Åsa och Polka? Det kom in med alla pinnarna + slutet. Dock hade Polka gått fel på ett ställe men Åsa backade och sen gick det bra. De ska tävla en lägre tävling helgen efter påsk så jag hoppas att det går bra för dem. Lycka till! Vi hörs senare idag.

Inga kommentarer: