torsdag 6 mars 2008

Inte helt lätt

Som ni vet är jag för tillfället hemma själv med Gibson och Rudolf. Det är verkligen ingen dans på rosor med en Rudolf som ska leka (läs slita, dra och hänga i) med Gibson hela hela hela tiden. Därav avsaknaden av bloggande. Nu låter det som att jag verkligen tycker synd om mig själv och att det är pest och pina...och det är det. Nä, skämt och sido...visst är det jobbigt men ibland sover ju Rudolf (som nu tex) och då är det ganska lugnt och skönt. Igår höll han på och jagade katten Maja när det helt plötsligt blev sådär tyst som det bara blir när något bus görs. Min största farhåg var att han var och åt ur kattlådan så snabbt som sjutton sprang jag dit för att kolla. Det som mötte mig fick mig att le. Maja satt på handfatet och tassade på toarullen och Rudolf kommer ut med toapappret i munnen så att nästan hela rullen tog slut. I all brådska för att ta tillbaka pappret och rulla upp det på rullen igen glömde jag helt bort att ta kort. Det är typiskt att jag inte lärt mig att vara snabb i såna här situationer. På jobbet är Rudolf jätteduktig och det är ganska många som säger att de kommer sakna honom när han inte är där. Han har blivit som vår lilla maskot. När vi kom hem idag var killarna ute och sprang av sig lite innan de fick sin mat (som de slukade). Efter maten fick de "leta godis" Rudolf börjar förstå det nu. Något han också kan är kommandot "spotta" Jag är jätteglad för det men också förvånad för det lärde han sig nästan innan jag börjat lära in det...undrar om det kommer gå lika fort med allt annat? :-) Härom kvällen började jag lära in rulla. Vi tränade ca 5 minuter och han ville inte sluta...det är helt annat än med Gibson det. Nu hör jag att lille Rudolf är vaken igen. Liten och liten...han börjar bli tung nu. Måste väga honom snart. Ha en fortsatt bra kväll!

Inga kommentarer: