onsdag 19 februari 2014

Ensam träning på klubben

På onsdagar har vi i träningsgruppen gemensam lydnadsträning. Idag var det dock bara jag som var där (av olika skäl) men jag fick till en riktigt bra träning på egen hand.

Idag fortsatte vi nöta på rutan men med något längre avstånd och det gick finfint för både Tiffy och Rudolf. Tränade också apportering och hopp sitt hopp och även det gick bra. Avslutade med lite fritt följ där Rudolf (trots massor med spring innan) var taggat och gick något för långt fram. Bara att träna vidare och oftare. Tiffy gick bättre än jag förväntat mig men jag gick bara korta bitar med henne eftersom det är länge sedan vi tränade detta.

Har tänkt att jag ska lära in framförgående på båda (Rudolf kan hälften) men glömmer bort det varje gång. Kanske ska börja på det till helgen? Måste hitta något som Tiffy verkligen vill till först. Kanske blir en skål med godis.

/Monica


1 kommentar:

Camilla Hjort sa...

Så tråkigt att jag är sjuk, annars hade jag definitivt tränat med dig! Nu hoppas jag att denna förbaskade förkylning, hosta och feber går över snart!! / kram från Camilla med ostimulerad Orkan