fredag 7 mars 2014

Tänk att det ska vara så svårt...

..att skriva något här regelbundet. Gör ett nytt försök nu.

I veckan har jag legat hemma med feber mån-tors. Igår kände jag mig ganska bra så jag passade på att lägga ett appellspår till Tiffy och ett skogsspår till Rudolf.

Tiffy spårade väldigt bra och stannade vid pinnarna. Hade det varit tävling hade det nog blivit full pott.

Rudolfs spår blev 350 meter med massor av pinnar. Han plockade alla utom en och börjar nu oftast spåra självmant efter att han fått godis vid pinnarna. Vi fortsätter ett tag till med massor av pinnar i spåret och hoppas att hans spårvilja ökar efter varje spår.

På söndag är det träff med spårgruppen igen och imorgon börjar vi dagen med agilityträning i Haningehallen. Ska försöka hinna lägga spår imorgon också. Borde också hinna med lite lydnadsträning hoppas jag.

/Monica

Inga kommentarer: