tisdag 18 februari 2014

Vittring igår, rutan idag

Igår kväll hann jag med lite vittringsträning med Rudolf och Tiffy också. Rudolf verkar nu komma ihåg vad det är han ska göra (igen) så till helgen ska jag nog prova utomhus. Sen borde vi säkert börja träna på avstånd, fart ut och in och ingången. Känns som att det är lååångt kvar till färdigt moment.

Tiffy har tidigare oftast plockat "första bästa" pinne men igår var hon lite mer noggrann men någon gång tog hon fel pinne men då fick hon försöka igen. Sista gången (ja, jag var klok nog att sluta efter det) lade jag ut 5 pinnar och hon luktade av alla pinnar så fint innan hon bestämde sig för den rätta pinnen! Det går framåt men här är det ännu lääääängre kvar till färdigt moment.

Idag blev det några rutskick för dem båda. Rudolf vet ju hur rutan fungerar så även fast jag har lagt en tasstarget så visar han tendenser till att stanna innan kommando. Bara att träna vidare.

Tiffy gjorde riktigt fina rutor idag så vi fortsätter nöta nöta nöta.

Kvällen fortsatte med annan träning, nämligen för mig. Idag var jag först på ett bål-pass på 30 min och sedan på ett kombo pump/step som var 1,5 timme. Total träning för mig 2 timmar idag alltså.

Imorgon är det träningsvila för mig men vi har träning med spårgruppen så innan dess ska jag ha planerat vad vi ska träna på.

/Monica

Inga kommentarer: