tisdag 31 december 2013

20 minuter kvar av 2013

Nu är år 2013 alldeles snart slut så en kort summering kanske är på sin plats.

Det har blivit mycket agiliy och Tiffy blev i början av sommaren uppflyttad till klass 3 vilket innebär att om vi nu slåss om SM platser.

Rudolf har jag tävlat rallylydnad med och vi har blivit godkända alla våra tävlingar och är därmed uppflyttade till avancerad klass.

Vi har tillsammans med träningsgruppen haft en helg med en utomstående instruktör (http://akohundarna.wordpress.com) och fick med oss massor med bra tips.

Jag och Tiffy har varit på två vallningsläger men inte vallat nästan något under året i övrigt.

Inför 2013 hade jag inte satt upp några mål och då blir träningen också lidande. Inför 2014 har jag lite planer men inget som är helt klart så det kanske jag återkommer om.

Önskar alla ett gott slut och ett Gott Nytt År!

1 kommentar:

Camilla Hjort sa...

Gott Nytt År!!!
Tänk, ett helt nytt år med massa nya möjligheter! Jag ska fila lite på mina "nyårslöften" och sedan skriva ner dem. /Kram på er från Camilla & Orkan