lördag 14 december 2013

Så smidigt

Inviger mitt tangentbord till ipaden och himlars så smidigt det är. Nu kan ni förvänta er lite mer bloggande då jag tidigare inte kommit mig för att gå upp till datorn och blogga och inte orkar skriva på tangentbordet på skärmen. Undrar varför jag inte kommit på det tidigare.

Jag har ju en massa att uppdatera er om men börjar väl med dagen.

Både Rudolf och Tiffy fick varsitt spår idag. Tiffy på äng och Rudolf i skog. Medan de låg till sig åkte jag till klubben och tränade lite lydnadsmoment.

Rudolf fick köra metallapport, hopp apport och rutan. Alla tre momenten gick helt ok men jag måste få honom att söka sig till mitten/bak i rutan istället för fram till höger. Då han alltid vänder upp åt samma håll så finns risken att han hamnar utanför som det är nu.

Tiffy fick också köra metallapport och vilken skillnad det blivit på hennes greppande sedan vi satte lite tejp på greppytan. Gjorde även några rutor med henne och de kommer nog gå bra när vi börjar träna den "på riktigt".

Så till spåren; Tiffy spårade väldigt bra och markerade apporterna ordentligt. Ingen tvekan om var de var så jag kunde be henne plocka upp dem och ge dem till mig när jag kom fram. Om vi hinner träna in lydnadsmomenten så ska vi nog ge oss på ett appellspår nästa år.

Rudolf fick ett spår med massa vinklar och apporter och bitvis gick det väldigt bra. Idag var det väldigt mycket annat som var intressant (troligtvis en massa vilt som rört på sig) Han plockade de flesta pinnarna och tog de flesta vinklarna mycket bättre än han brukar. Det kanske är så att man blir bättre på det man tränar på. :-)

Ikväll  har vi julmiddag med spårgruppen så det är dags att slå in julklapparna och fixa i ordning maten innan jag slänger mig i dushen.

/Monica

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan tipsa om att testa belöna med kattmat för metallen också.Det har funkat för en riktig "metallhatare"!Sakta men säkert blir hunden snabbare och mer villig att ta den!

mvh//Ann-Kristiina o gänget

Camilla Hjort sa...

Jättekul med uppdateringar!! / Kram från Camilla & Orkan