söndag 15 december 2013

Jobba på en söndag är tråkigt

Som rubriken visar så har jag jobbat idag, närmare bestämt på vårt lager i Eskilstuna. Jag åkte hemifrån just efter 7 och kom hem vid 17. Himla tråkigt då det var mörkt både när jag åkte och när jag kom hem så det blev inte så mycket hundigt idag.

För några helger sedan blev det dock desto mer då jag och Tiffy reden på fredagen åkte iväg på vallningsläger. Vi började med teori på fredag kväll samtidigt som vi fick en underbart god broccolisoppa. Självklart blev det en massa annat hundsnack (och annat) då det var länge sedan vi alla träffades.

Både på lördagen och söndagen var det vallning för hela slanten. Där vi var finns det gott om får så vi vallade i två olika hagar så det blev mycket vallning för alla hundar. Tiffy fick omdömet "en oslipad diamant" och hon kan verkligen gå så himla bra. Om vi bara kan hitta tid och plats att träna mer regelbundet så är det nog ingen omöjlighet att gå ett vallhundsprov nästa år.

Vädret var verkligen perfekt och som vanligt när man är ute i friska luften en hel dag blir man så trött. Vi klarade allafall av att vara uppe till ca 22.30 trots att alla redan vid 20.30 började prata om att gå och sova.

Som vanligt när något är kul så går tiden alldeles för fort och vips var det söndag eftermiddag och dags att åka hem igen.

Tack alla inblandade för en super helg!

/Monica

Inga kommentarer: