torsdag 20 september 2012

Uppdatering

Var tar all tid vägen? Jag önskar att jag fortfarande hade semester så att man hann allt man vill och borde göra. Tyvärr är det ju inte så så det blir att försöka planera dagarna ordentligt eller hoppa över vissa saker.

Något som hoppats över väldigt länge är städning av bilen men nu är den påbörjad så nu är det bara framdelen kvar att städa. Hundarna har fått en ny dyna som är turkos och fin så jag hoppas att de kommer gilla den lika mycket som jag.

Annars så har vi hjälpt till lite på utställningen som klubben anordnade. Vi har spårat och det har gått både bra och dåligt. Rudolf fick ett spår i lördags där han var väldigt ivrig på vägen dit men när vi startade så ville han inte spåra och var verkligen rädd. Han ryggade och pep och betedde sig allmänt konstigt. När vi kommit en bit in spårade han bra men "frågade ofta". Väldigt skumt. Jag undrar vad som hade rört sig där??? Spåret han fick dagen efter hade vi inga problem med. Där gick han mest i kärnan hela tiden (det var snitslat) och trots att det på ett ställe luktade massor av vildsvin spårade han på väldigt bra. Missade dock en pinne som tydligen låg gömt i blåbärsris.

Även Tiffy har fått spåra lite. Vi ska ju ev. starta appellklass i oktober så vi måste ju träna lite spår då så att hon vet vad hon ska göra. Hon spårar väldigt bra så jag tror det blir en start. Vi måste ju träna lite lydnad också förstås.

Till helgen är det KM i bruks och lydnad och vi ska ställa upp i allt. Beroende på hur det går ska jag anmäla mig och Rudolf till en lägreklass tävling och då får jag ju även se hur jag ska göra med Tiffys start. Lydnaden har vi inte hunnit träna så mycket varken brukslydnaden eller den vanliga lydnaden. Måste köra igenom vanliga lydnaden ikväll med Rudolf för den har vi inte gjort sen tävlingen i juli. Många moment är ju samma som i brukset så det är ju bra allafall.

I övrigt så har vi fått hem 50 kg älgkött så nu är Danne nöjd. Lite jakt har han också hunnit med och även lite träning med Saga och Gibson.

Ha en bra torsdag.

/Monica och resten

1 kommentar:

Camilla Hjort sa...

Hejsan,
Håller fullständigt med dig - Vart tar tiden vägen!? Tråkigt att vi missade träningen igår, men Mickes pappa fyllde 84 år så vi firade honom. Vi trodde först att vi skulle hinna, men det gjorde vi inte! Ses i morgon. / Kram från Camilla Hjort