tisdag 25 september 2012

KM del 1

Lördagen den 22 oktober 2012 var det dags för klubbens KM i bruks (spår). Till start kom 3 i appellklass, 2 i lägre klass och 3 i högre klass. Jag och Tiffy startade i appellen och jag och Rudolf i lägre och det kan jag sammanfatta i ett ord, dåligt.

Tiffy spårade bra de första två benen men tappade bort sig helt sen och hittade inte slutpinnen. Det gick inte bättre för de andra i appellen heller så efter spårdelen var det 0 jämnt. Budföringen gick ok och på platsliggningen fick vi 10. Lydnaden gick inte heller så bra då hon var ganska låg (kanske påverkad av skotten?) Vi kom allafall 2:a i Lilla KM, som är appellen.

Rudolf tävlade i Stora KM vilket innefattar lägre-elit. Han hade svårt att få fäste på spåret så efter ett tag gick jag fram en bit och då blev det minnsann fart under tassarna. Han spårade bra de första 3 pinnarna och sen kom han med en penna och sen hittade vi inte spåret igen. 0 där också alltså. Eftersom det var KM så fick vi allafall fortsätta tävlingen.

Budföringen gick sådär då jag var tvungen att ge dk för att han skulle springa (vilket aldrig hänt förut) och på platsliggningen kom han till mig. Tror mig veta varför så jag hoppas att jag ganska snart ska kunna träna bort det. Lydnaden gick inte heller jättebra så det finns en del att slipa vidare på. Vi kom sist i stora KM.

Något som jag insåg är att jag inte ska slänga några pengar i sjön och anmäla till Lidingös lägretävling. Har vi inte spåret färdigt så är det ju ingen mening. Tiffy hade jag ju lite funderingar på att starta i appellen i oktober men kommer inte starta henne heller då vi inte kommer hinna träna så mycket inför det. Istället ska jag ta tag i fysträning, kondition och spår så att vi är redo inför 2013.

/Monica

Inga kommentarer: