fredag 14 september 2012

I onsdags var det dags för årets första onsdagsträning med värd. Dagen till ära var det Danne och Jimmy som var värdar. Det var inte så bra uppslutning som jag trodde det skulle vara men vi var ju ett gäng allafall. Precis som vanligt var platsliggning med skott först ut och för min del betyder ju det Rudolf. Han låg ganska bra men kröp några steg efter att några hundar lämnat sina platser för att leka. Duktig Rudolf som inte reste sig. Efter platsliggningen var det dags för budföring och det gick bra.

När skotten var avklarade tränade jag lite linförighet/fritt följ, läggande, kryp (som var ganska bra) och avslutade med att Danne kommenderade hoppet. Vi måste verkligen träna mer på hopp med kommendering för Rudolf har svårt att sitta kvar innan återhoppet. Där försvinner ju många poäng om han inte gör det.

När klockan blev 19 var det dags för Tiffy att få ligga platsliggning. Hon låg så fint och stabilt så det tror jag inte blir något problem på tävlingen. Körde igenom alla moment med henne och det ska nog bli bra om vi tränar lite till. Vi behöver framför allt träna med kommendering då hon gärna kollar runt när hon hör ljud.

Avslutningsvis tränade vi lite kontaktfält inför kommande tävlingar. Får nog nöta detta rätt bra för att hon ska komma ihåg det på uppvägen. nervägen har vi inga problem med. Även Saga fick prova lite agility, något hopp och långa tunnlar som gick himla bra. Ska bli kul att se om Danne kommer träna agility med henne. Jag tror hon kan bli riktigt bra för snabb är hon det lilla yrvädret.

Igår träffades jag och Åsa F för att lägga appellspår till Aivan och Tiffy. Det blev Tiffys tredje spår den här veckan och nu tror jag polletten ramlat ner för hon spårade väldigt bra och stannade och tog upp apporterna. Hoppas det håller i sig och blir ännu bättre ju fler spår det blir. Rudolf fick köra leta saker men han sprang mest runt och hade roligt så jag tror vi (för 119 gången) får börja om med uppletandet igen.

Ha en härligt fredag!

/Monica

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker det är lite dålig uppslutning med bilder i din blogg också! ;o)

kram Ann-Kristiina