tisdag 9 augusti 2011

Sjuk matte som nu är frisk

I fredags var vi i Örebro och hälsade på Dannes väldigt nya brorson Svante. Han var väldigt söt och sov mest hela tiden vi var där (vilket var nästan hela dagen). Vi träffade även deras hund för första gången, en lite långhårig schäfer som var så söt (glömde att ta foton). När vi ätit middag kände jag mig både lite febrig och dålig i magen så för att inte smitta lillen åkte vi hem väldigt abrupt.

Som tur var för mig så finns det ganska många rastplatser mellan Örebro och Nynäshamn och jag besökte dem alla inkl. en Statoilmack i Strängnäs. Klarade mig utan "rastning" de sista 8 milen hem men var väldigt glad när vi svängde in hemma på gården. För min del blev det till att hoppa isäng direkt och det visade sig att jag hade feber.

Lördagen skulle jag ha tillbringat på Knivsta BK som tävlingssekreterare men det var bara att inse att det inte skulle vara bra varken för mig eller de jag skulle träffa. Danne och Gibson skulle iväg till Uppsala och hjälpa till på ett Working Test så de åkte runt lunch och sedan vara det magsjuka jag, Tiffy och Rudolf hemma.

Det är tur att jag har så fantastiska hundar som vilar när jag vilar. Några 5-minuters lydnadspass fick de men inga promenader varken lördag eller söndag då jag inte vågade gå för långt ifrån toan. Idag mår jag bra så det känns jätteskönt.

Imorgon bitti (ser precis på klockan att det är idag så nu måste jag hoppa isäng) bär det av till Oxelösund för viltspårsträning (Gibson) och vallning (Tiffy) innan vi ska träffa spårgruppen på kvällen för att spåra.

Sov gott!

Inga kommentarer: