lördag 7 november 2009

Spårmorgon

Japp, idag var det dags för spår igen. Danne och Gibson var inte med idag så jag och Rudolf åkte själv. Idag var det bara vi, Camilla med Orkan och Micke med Kayo. Jag gick ett spår till Kayo, Camilla till Rudolf och Micke till Orkan. Det gick bra för alla idag. Rudolfs spår bestod av massa pinnar och lite köttbullar. Han tappade spåret ett par gången men löste det på bra sätt och tog sig till slutet med 3 missade skogspinnar. Efter spåret vallade vi en uppletandekorridor. När det var Rudolfs tur busade Camilla lite med föremålet och zickzackade ut en bit medan han fick titta på. Efter ca halva vägen gick vi därifrån tills hon kom tillbaka. När jag skickade honom visste han precis vad han skulle göra och det med riktigt bra fart både ut och in. Efter det skicket nöjde vi oss med en förhoppning om att han kommer komma ihåg till nästa gång vad han ska göra. Under hela tiden satt Tiffy och tittade på alla duktiga hundarna som jobbade. När det var hennes tur vågade hon inte riktigt varken busa med vanten eller hämta den förrän jag sagt varsågod. Kanske var hon alldeles för trött? Nästa gång tror jag vi börjar med henne. Danne och Gibson då vad hittade de på? Jo, de visade några valpkursare hur ett appellspår går till. Gibson hade spårat bra men slagit lite. Efter många timmar ute i friska luften var både vi och hundarna värda lite vila. Vi önskar er en härlig söndag! Kram

Inga kommentarer: