måndag 16 november 2009

Söndag - måndag

I går var det tävlingar på klubben. Tyvärr var vädret riktigt grått och blött så förutsättningarna var ju inte de bästa för de tävlande. Jag, Rudolf och Tiffy hade kökstjänst och båda hundarna var jätteduktiga och skötte sig bra. Gibson var med husse på skjutbanan. ******************************************************** Idag var det dags för måndagsträning med spårgruppen. Idag var vi fyra (jag, Danne, Camilla och Åsa) tappra som tränade i dimman. Vi började med en platsliggning. Även idag var jag och Rudolf med. Vi tog en plats längst ut och jag stod kvar under de fyra minutrarna. Rudolf låg väldigt lugnt och bra trots att surPolka låg bredvid. Även de andra hundarna skötte sig bra. Gibson och Danne tränade sittande under gång där Gibson både lagt och ställt sig men haft svårt att koppla att han ska sitta. Efter några gånger med mycket hjälp gick det mycket bättre. De tränade även lite inkallningar av olika sort och Danne säger att det gick bra. Jag och Rudolf koncentrerade oss på apporteringen då vi har lite problem med att han tjuvar. Idag gick det ganska bra. Farten är inte bra men hellre trav en en tjuvning. Vi körde också ett par inkallningar med ställande. Även där kan farten vara bättre så vi får träna vidare på längre avstånd. Med Tiffy gjorde vi några valpinkallningar som gick väldigt bra. Hon är himla snabb lilla tjejen. Jag fick tips från Camilla om att alltid belöna om hon kommer när jag kallar in henne. Det ska jag verkligen försöka göra så att hon alltid kommer när hon blir större. I övrigt tränar vi ganska lite med Tiffy men nu börjar hon bli så stor så att vi får nog börja lite mer på riktigt med att hon ska kunna sitta och stanna kvar mm. Vi önskar dig en bra vecka. Kram

Inga kommentarer: