lördag 14 november 2009

Spår mm

Imorse var det bara jag och Åsa som kom för att spåra i regnrusket. Jag gick ett ca 400 meter långt spår till Polka som gick jättebra. Åsa gick ett till Rudolf som blev ganska långt. Idag var det bara några få apporter och inget godis. Rudolf spårade jättebra och hade ett högre tempo än vad han normalt brukar ha så på vissa ställen var jag tvungen att springa för att hinna med. Han kom också in med alla apporter. Vid två ställen tappade han lite men hittade snabbt tillbaka till spåret. Det blev en lyckad spårmorgon. Efter lunch har vi (jag och hundarna) varit på shoppingtur. Jag har bla införskaffat en ny spårlina till Rudolf. När vi ändå var i Haninge passade jag på att kolla var Haninge Hundhälsa ligger eftersom vi ska dit på torsdag kväll. ********************************************************************** Jag har hittat en lista med de smartaste hundraserna. Det var lite intressant. Jag trodde Aussien var en riktigt smart ras men de är rankade som nr 42. 1. Border Collie 2. Pudel 3. Schäfer 4. Golden 5. Dobermann Den minst smarta enligt listan är afghanhunden. Hela listan hittar du här: http://petrix.com/dogint/intelligence.html Imorgon är det tävlingar på klubben så jag har lovat att hjälpa till i köket lite. Tror att Tiffy ska få vara med oss där och få lite träning samtidigt. Vi önskar er alla en trevlig kväll och hoppas på lite roligare väder imorgon. Kram

Inga kommentarer: