måndag 1 december 2008

Gentleman...nä...glöm det!

1 december Idag hade vi träning med vår träningsgrupp igen. På klubben var det inte så mycket folk idag. Bara vi i träningsgruppen, Annika Aller och Kjell-Åke. Annika hade sin sista "problemlösarkväll" men tyvärr var den inte så välbesökt. Det är tråkigt tycker jag när möjligheten verkligen finns att få hjälp med de lydnadsmomet man kanske har problem med. Vi i träningsgruppen började med lite prat (såklart) och sedan en platsliggning. Alla skötte sig jättebra. Rudolf låg väldigt lugnt och tryggt trots att Vy sprang omkring. Vi tränade även lite linförighet, läggande och ställande. När Annica var klar med Kjell-Åke och Vy var det min och Rudolfs tur. Jag har lite problem med vänstersvängar i rörelse. Annika tipsade om hur vi kan göra. Jag provade men trasslade in mig i kopplet så jag kopplade loss Rudolf. Så länge han vet att jag har godis är det ju total fokus på mig...trodde jag! Kjell-Åke kastade en boll som belöning till Vy och det såg Rudolf såklart och försvann fort som sjutton. Vy hann fram till bollen först men Rudolf är ju van att sno saker så han tog den helt från en protesterande Vy. Han sprang ett par varv innan han sprang tillbaka till Vy och retade henne lite. Då fick Kjell-Åke fast i han så det var bara att sätta på kopplet igen. Jag visste ju att Rudolf ÄLSKAR bollar men han har inte fått leka med någon sedan i somras så det var säkert en massa uppdämd energi. Morgondagen får utvisa hur benet klarade av det. Han såg allafall ut att ha väldigt väldigt roligt. Eftersom Danne är borta så fick jag den stora äran att träna med Gibson. Danne har lite problem med momentet inkallning med ställande där Gibson stannar bra med handtecken men Danne vill ha röst. Fick en hel del tips av Annika. Vi testade några gånger och det gick riktigt bra. Gibson ÄLSKAR verkligen Annika. Jag vet inte vad hon har gjort/gör som får honom komplett galen. Han morrar och viftar på hela kroppen och har bara ögon för henne. Tex så hade hon lite dragkamp med honom. Han brukar ju springa ärevarv när han fått tag i trossen så döm om min förvåning när han direkt springer till Annika och vill leka mer. Han var allafall väldigt söt och rolig att se på när han var så överlycklig. ****************************************************************************** 1a Advent Idag var det dags för "Adventsmys" på klubben. För de som var morgonpigga och ville spåra hade Bosse lagt ett långspår. Tyvärr var det dålig uppslutning så de blev bara 4 ekipage. Kl. 13 var det samling på klubben med glögg, pepparkakor och lydnadstävling där vi bytte hund med varandra. Det var 7 stycken som ville vara med (jag var skrivare). Danne fick gå med Birgittas hund Timmy medan Gibson fick gå med Micke. Det gick ganska bra för Danne och Timmy, de kom fyra. Lite bättre gick det för Gibson och Micke...de kom trea. Vann gjorde Kristina och Vy. Grattis! Kram

Inga kommentarer: