lördag 6 december 2008

Regn hela dagen

Idag var det dags för spårgruppen som Danne och Gibson är med i att träffas igen. Som vanligt följde jag och Rudolf med som bihang. Idag stod uppletande och uppflyttningstårta på schemat. Eftersom Rudolf inte skulle köra uppletande var han med och vallade rutan. Först ut var Åsa med Polka som det gick bra för. Sedan var det Kayos tur. Det gick bra för henne också. Efter det var Danne och Gibson på tur. Gibson var laddad och sprang ut med en väldigt fart. Han såg ut ungefär som en kalv på grönbete...det gick sådär med uppletandet. Mer info kommer säkert på Husses blogg. Sist ut var Thomas och Quling...och som han sprang (Quling alltså). Lite problem att få med sig föremålen in dock men han hittade dem allafall. När alla kört fick Rudolf allafall hämta ett föremål som låg på nära håll. Jag ville inte att han skulle springa för mycket i den rätt jobbiga terrängen. Han kissade men slutade direkt när jag sade till och hämtade föremålet. En väldigt nöjd Rudolf ville hellre behålla brandslangen själv än att lämna den till mig men med lite lockande fick jag den allafall. Nu var det dags för fika och Åsas uppflyttningstårta. Den var fantastiskt god! Efter en trevlig fika (som alltid) åkte vi hem. Jag och Rudolf åkte till till Ica för att hämta ut Rudolfs nya snygga spårsele...en turkos. Den passade perfekt. Efter lunch var vi och kollade in Julmarknaden i hamnen. Det enda vi köpte med oss hem var några hallonkolor. Mums. Nu är det dags för Stjärnor på is (hejja Markus) och imorgon bär det av till mässan. Ha en bra kväll!

Inga kommentarer: